Греція в V — IV ст. до н.е. (узагальнювальне повторення). 6 клас

Мета уроку. Шляхом проведення історичної вікторини закріпити та узагальнити знання учнів з даної теми, формувати вміння використовувати набуті знання в новій навчальнійситуації.
Цільові завдання:
1.             Сформувати в учнів цілісну систему знань про розвиток Греції в  класичний період.
2.      Перевірити рівень знань учнів про суспільно-політичне, економічне, культурне та повсякденне життя давніх греків.
3.      Пригадати основні моменти процесу великої грецької колонізації на прикладі розвитку античних міст-держав Північної Причорномор'я.
4.      Підкреслити значення грецької культури класичного періоду для становлення античної та сучасної європейської цивілізації.
5.Повторити вивчені поняття та терміни теми.
Після уроку учні зможуть:
1.               Розуміти та розкривати на конкретних прикладах особливості  розвитку Греції в класичний період.
2.       Описувати життя мешканців причорноморських міст-держав.
3.       Висловлювати судження про період розквіту грецької культури та пояснювати внесок давньогрецьких філософів, літераторів,митців у загальносвітову культурну спадщину.
4.    Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни  теми.
Тип уроку: урок узагальнювального повторення.
  Вид уроку: історична вікторина "Олімпійські ігри".
Хід     уроку
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
На етапі підготовки вчитель ознайомлює учнів з правилами  проведення гри, поділяє на команди, визначає склад журі, готує разом з  учнями обладнання (імпровізовані оливкові  вінки для переможців , ілюстрації з зображеннями олімпійських  богів, музичний супровід тощо).

Правила вікторини:
В  змаганнях беруть участь три команди, а в конкурсі ораторів – по одному представникові з кожної команди. 5 конкурсів складено за програмою грецьких олімпійських ігор. Це — пентатлон (стрибки, біг, метання диска, списа та боротьба). Завдання для кожного виду змагань підібрано таким чином:
I (біг) — запитання до теми "Олімпійські ігри".
II  (боротьба) — запитання до теми "Розквіт афінської демократії".
III (стрибки) — запитання до теми "Грецька культура".
  IV (метання диска) — запитання до теми "Побут і традиції греків, система виховання і освіти".
V (метання списа)запитання до теми "Античні міста-держави Причорномор'я".  
На кожен конкурс відводиться певний час та кількість балів для оцінювання:
I (біг) кросворд, що містить 6 запитань ви отримаєте 2 бали  за кожну правильну відповідь (всього за цей конкурс кожна команда може отримати 12 балів ).
II (боротьба) — по балу за кожну правильну відповідь.
III (стрибки) — підготовка до виступів — 2 хв., З хв. на кожен виступ (всього — 9 хв.), 5балів за повну відповідь.
IV(метання диска) —  по бали за кожну правильну відповідь (або бал за відповідь на запитання суперника).
V(метання списа) —5 балів .
Всього на змагання відводиться 36 хвилин. Члени журі та вчитель оцінюють відповіді команд, зараховують відповідну кількість балів та записують їх до таблиці.  Після закінчення змагань можна провести додатковий конкурс "Конкурс ораторів". Цей конкурс проводиться або за наявності резервного часу, або у випадку рівної кількості балів  у кількох команд, коли неможливо визначити переможця.
Учасник кожної команди повинен за хв. підготувати коротку промову (на яку теж відводиться хв.) про значення античної грецької культури для майбутніх поколінь. За промову — 5 балів .

IIПРОВЕДЕННЯ ВІКТОРИНИ
Вступне слово вчителя (3хв.).
Вчитель дає загальну характеристику класичному періоду давньо-грецької історії (V — IVст. до н.е.):
Класичний період став часом найвищого злету античної цивілізації  та
періодом найбільшого розквіту античної культури. Міста-держави  Еллади
зазнали значного розвитку господарства, політичної та воєнної  могутності,
об 'єднавши свої зусилля, відбили напад величезної Перської держави,
перейшли у наступ та звільнили від перського володарювання  Егейське море.
Були звільнені торгові шляхи до грецьких колоній у Чорному морі. На
завершення цього періоду між грецькими містами спалахнула згубна для
Еллади Пелопоннеська війна. Було покладено  початок кризі та занепаду
античної цивілізації
1. "ВІДКРИТТЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР" (3 хв.)
Вчитель або один з учнів коротко розповідає про проведення олімпійських ігор у давнину:

Олімпійські ігри започаткували у 776 р. до н. є. і проводили кожні  чотири
роки протягом днів. У перший та останній день приносили  жертви
богам, проводили урочисті процесії, а решту присвячували зма­ганням.
Спочатку до програми ігор входив тільки біг, у 708 р. дон.е. з 'явився
пентатлон — пятиборство (стрибки, біг, метання диска, списа та
боротьба). Пізніше почали проводити кулачні бої (панкратіон), змагання
на колісницях.

На час ігор припиняли війни. До участі допускалися лише громадяни  Афін.

Пропоную зараз пригадати  імена Грецьких богів  давши кожному коротку характеристику. Для цього запрошую ученицю, яка мала випереджувальне завдання по даному питанню.
2. ЗМАГАННЯ (36 ХВ.)
Конкурс (біг)
"Олімпійські ігри"
Розгадування 3 –х кросвордів.
Конкурс (боротьба)
"Класична боротьба" В конкурсі перемагає команда, яка більше разів "поклала суперника на лопатки" — дала більше відповідей.
Питання:
  Вкажіть хронологічні рамки класичного періоду.(V – IVст.)
  Який суспільний устрій склався в Афінах? (демократичний)
  Поясніть значення поняття "демократія". (народовладдя)
  Коли був утворений Афінський морський союз? (478 – 477рр. до .н.е.)
  Яке місто встановило гегемонію у цьому союзі? (Афіни)
  Хто став основним противником Першого Афінського морсько­го союзу? (перси)
  Назва народних зборів в Афінах. (еклесія)
  Хто такий Анаксагор? (мудрець – філософ)
  Яку посаду і протягом якого часу обіймав Перікл? (стратег,40 років)
  Яку назву отримав період правління Перікла? (золота доба)
  Які причини Пелопоннеської  війни? (лідерство в Греції)
Хто переміг у цій війні? (Спарта)
                                         Конкурс 3   (стрибки) "Культурний стрибок"
 Вчитель пояснює, що грецькі наукові та культурні досягнення класичного періоду стали справжнім проривом (стрибком) у порівнянні з тим, що було зроблено раніше. Тому конкурс, присвячений цьому має назву "Культурний стрибок".
Кожна з команд отримує завдання підготувати виступ відповідно про розвиток
1) давньогрецької  освіти (І команда),
2) театру (II команда),
3) архітектури та скульптури (Ш команда)
 класичного періоду. У виступі повинні прозвучати імена видатних діячів науки та культури, їх основні ідеї, назви найвідоміших творів. Журі оцінює правильність та повноту поданої інформації, ораторські здібності доповідача і виставляє відповідні бали.
Конкурс 4
"Метання диска"                                           
На дошці або великому аркуші паперу — таблиця з номерами
запитань:від 1 до 12
Капітан команди "кидає диск" називає обраний ним номер. Під кожним номером — відповідне запитання, на яке команда повинна дати  відповідь та отримати бали. Якщо відповідь не прозвучала або була неправильною, право ходу переходить до наступної команди. За відповідь на запитання суперника команда отримує бал
Запитання:
1.           Філософ той у бочці проживав,Загальні правила постійно зневажав,Із ліхтарем ходив у сонячну годину,Говорячи: "Шукаю я людину "
(Діогеи)
2. Учив той філософ: "Богів не існує!Над всім у природі закони панують ".За це його судді на смерть засудили,Проте його волю ніщо не зломило.
(Сократ)

3.          У знаменитому Афінському гаюФілософ школу заснував свою, 
Від назви гаю, де заняття він проводив, Велична назва "академія"походить.
(Платон)

4.         Філософ звичку мав із учнями гулятиІ, разом з тим, предмет свій викладати.
Коли ж  із учнів хто від нього відставав,
Того учений "відстаючим називав.
(Арістотель)
5.Назва чоловічого та жіночого одягу давніх греків.(туніка,плащ,хітон)
6.Як називалися чоловіча і жіноча половини в грецькому будинку?
7.Яку назву мав вчитель красномовства?(ритор)
8.Назва приміщення для занять спортом.(гімнасіон)
9.Про яку школу: афінську чи спартанську — йде мова? У цій школі діти навчалися співу, танців, гри на музичних інструмен­тах.(Афінську)
10.Для кого з греків освіта була недоступною?(для дівчат)
11.Назва раба, що виховував дитину з років.(педагог)
12.Які вчителі навчали грецьких дітей? (граматик, кіфаред, педотріб)
Конкурс 5
"Метання списа"
На дошці або великому аркуші паперу — таблиця з номерами завдань:від 1 до3-х.
Капітан команди "метає спис" — називає обраний ним номер. Під кожним номером відповідне завдання: розповідь про історію одного з античних міст-держав Північного Причорномор'я:
1.     Херсонес Таврійський.
2.  Пантікапей.
3.  Ольвія.
Кожна команда має розповісти про історію заснування міста, показати на карті її місцезнаходження, значення грецької назви, життя мешканців цієї колонії, сучасну назву міста чи села, збудованого на місці колишньої колонії.
На допомогу вчителю
Значення назв причорноморських грецьких колоній та сучасні назви:
Херсонес — "Півострів", м. Севастополь.
Пантікапей — "Рибний шлях", м. Керч.
 Ольвія — "Щаслива", с. Парутине.
Конкурс  6
"Конкурс ораторів" (див. у правилах проведения вікторини).
IIIПІДСУМОК УРОКУ
3. "ЗАКРИТТЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР" (3 хв.)
Журі підраховує кількість балів, отриманих кожною командою визначаються переможці і проводиться церемонія нагородження.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Миньковецька держава

   Миньковецька держава  — самопроголошена  держава , створена подільським шляхтичем  Ігнацієм Сцибор-Мархоцьким  ( 1749 – 1827...